در دنیای مد این برند به نحوی سلطنت میکند، حتی لوگوی آنها که مدوسا است از آثار های یونانی الهام گرفته شده و زمانی که شما لباس هایی از این برند میپوشید همه اطرافیان متوجه این برند معروف میشوند. برند ورساچ یک مد لوکس است که جهان را به روش و شیوه های خودش متحول کرده است.ورساچه برندی است که نه تنها در انتخاب عناصر اصلی محصولاتش منحصر به فرد است بلکه در بازاریابی و ارتباط و فروش مجموعه هایش یک نابغه محسوب میشوند.
برند ورساچ مترادف با قدرت، جسارت و در عین حال ظرافت است. این تجارت 42 ساله برای جامعه مد الهام بخش و الگو بوده چون در همان ابتدا خیلی قوی و قدرتمند لباس ها را متفاوت طراحی کردند که در آن زمان ریسک بزرگی بود. کسب و کار خانوادگی این برند در هر مجموعه خود نشان دهنده یک سبک خاص و شخصی است.
تاریخچه برند ورساچ
جیانی ورساچه در سال 1978 تاسیس شد شرکت جیانی ورساچه در میلان با نام جیانی ورساچه دونا راه اندازی کرد.
جیانی ورساچه که در رجیو کالابریا بزرگ شد سال های اولیه عمرش را برای مادرش که صاحب یک کارگاه خیاطی بود کار میکرد. در اینجا بود که ورساچه عاشق مد و پوشاک شد. اولین لباسی که دوخت یک لباس شب که یک شانه آن آبی بود را در 9 سالگی بود. پرنسس دایانا حدود 40 سال بعد نسخه به روزشده آن را پوشید.
او در زمینه مد و پوشاک مطالعه و تحصیلی نداشته اما علاقه و استعداد او در این زمینه بسیار تحسین برانگیز بوده. هنگامی که 26 ساله شد، به میلان نقل مکان کرد تا در Via Della طراحی مد کار کند. در سال 1973 طراح «بیبلوس»، باعث رشد برند ورساچ شد. تا سال 1978 بود که او بوتیک خود را در میلان یعنی در خیابان اصلی خرید میلان داشت.
در چهل سال اخیر ورساچه یکی از معروف ترین و نمادین ترین برند لوکس در جهان بوده و لباس ها و اکسسوری هایی میفروشد که افراد معروف و سلیبریتی هایی که روی فرش قرمز قرار میگرند به تن دارند.
آرم برند ورساچ – مدوسا
این لوگو از آثار هنری یونانی که در رم باستان بسیار رواج داشته است الهام گرفتند. جیانی میخواست مردم عاشق این لوگوی مدوسا که به شکل یک سر هست بشوند. دوست داشت با همچین لوگویی به سمت لباس هایش جذب شوند و لباس هایش مانند یک مدوسا طراحی کند.
حکایت مدوسا این گونه است که او نماد اخطار در برابر شهوت و بیهودگی است چون بر اساس داستان ها پس از اغوای پوزیدون، مدوسا توسط الهه آتنا تنبیه شد و موهای زیبای او تبدیل به مار شد و هر مردی که به چشمانش خیره میشد تبدیل به سنگ میشد.
البته امروزه برند ورساچ نیز با اغوا کردن افراد به قدرت رسید و این لوگو به چهره نمادین و ایده آل برای نمایندگی برند ورساچه تبدیل شده است. این یک پارادوکس ترسناک و در عین حال زیبایی است که باعث میشود افراد را سرگرم و جذب کند و برند ورساچ را دوست بدارند. امروزه نام ورساچه و لوگوی این شررکت مترادف با ثروت و تجمل است.
اتفاقی نو و جالب برای برند ورساچ
جیانی ورساچه با چندین ستاره برجسته در صنعت موسیقی مانند التون جان، اریک کلاپتون، نائومی کمپبل، چر، مدونا و بسیاری دیگر دوست صمیمی بود. هنگامی که دوستان مشهور جیانی در مراسم های عکاسی و جوایز با لباس ورساچه حضور پیدا کردند مردم بسیار واکنش نشان دادند و توجهشان به این برند جلب شد.
جیانی ورساچه یکی از اولین اشخاصی بود که صنعت مد را به صنعت موسیقی پیوند زد. این کار او باعث پیشرفت و موفقیت زیاد او شد به گونه ای که همه افراد میخواستند از این لباس ها بپوشند و این یعنی سیل عظیمی از مشتری به سوی این برند.
او پس از این اتفاق متوجه شد که ارزش افراد مشهوری که در ردیف اول میشینند و سوپر مدل هستند بیشتر از رسانه ها است و این روند را پیش گرفت و در صنعت مد فقط این مراحل را دنبال کرد.
گسترش برند ورساچ
برند ورساچ هر روز درحال رشد بود و به موفقیت های او افزوده میشد و این امر به او اجازه داد تا در سال 1981 خط تولید عطر را به خطوط تولید خود اضافه کند و این برند گسترش پیدا کند.
این برند چندین قرارداد و مجوز برای محصولات سبکی مانند لوازم خانگی،اکسسوری، عینک آفتابی، ساعت های فرانک مولر، مجموعه فرش، خطی از ظروف چینی چاپ شده با الگوها و طرحهای و.. ایجاد کرد او همچنین برای بسیاری از تئاتر ها لباس طراحی کرد.
جیانی ورساچه در 15 جولای 1997 در 51 سالگی در خارج از عمارت خود در میامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مرد.
نقش دوناتلا ورساچ در شکل گیری برند ورساچ
دوناتلا ورساچه پس از اینکه برادرش، جیانی دیگر در بین آنها نبود و مرگ او زمانی اتفاق افتاد که برند به اوج خود رسیده بود، به عنوان یک مدیر خلاق برای برند ورساچ برگزیده شد.
دوناتلا نیز هیچ آموزشی درباره مد و پوشاک ندیده و نخوانده بود اما او برادرش را در دنیای مد دنبال کرد و از دهه 70 شروع به کار کرد. دو برادر و خواهر بسیار تلاش و رقابت میکردند و جیانی خواهرش را برگزید.
پس از مرگ غم انگیز جیانی دوناتلا متوجه شد که قبل از این اتفاق نا گوار به سرطان مبتلا شده است و او برادر را متقاعد کرده بود که قوی تر و پر قدرت تر راه شرکت را ادامه دهد. او همه کارها را انجام داده بود، از مشاور تصویر، مسئول باند فرودگاه، مهمانی های مد، کمپین ها و همچنین طراحی برای برخی از لیبل ها.
دوناتلا همچنان مدیر خلاق شرکت است و هویت برند را درست همانطور که جیانی تصور کرده بود – خلاق، قوی و اصیل حفظ کرده است. او میدانست مهم ترین اولویت استایل و شخصیت برند است و باید آن را قابل تشخیص و محبوب نگه دارد، بنابراین او همچنین برای بسیاری از افراد مشهور و مجریانی مانند جنیفر لوپز (لباس جنگلی) لباس طراحی کرده است.
این برند در زمان کنونی به عنوان بخشی جدا ناپذیر از دنیای سلبریتی ها و خواننده های مشهور است چون ورساچه دارای زرق و برق و تجمل است. برش های دقیق ومنظم و با کیفیت این برند را تعریف می کند. تا کنون دامنهای کوتاه و لباسهایی با یقههای کوتاه از ویژگیهای رایج تمام مجموعههای ورساچه هستند.
ورساچه در حال حاضر
امروزه بیش از 130 بوتیک ورساچه در سرتاسر جهان وجود دارد که اکثر آنها عالی کار میکنند و به میراث و برند ارزش زیادی اضافه می کنند. جدیدترین بوتیک ها در دبی، پکن، جده، رم و بمبئی هستند.
همانطور که میدانیم برند ورساچ با چهره های مشهوری مانند مدونا پرنسس دایانا، التون جان، تینا ترنر و میشل اوباما دیده شده و بازخورد زیادی داشته.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.