سیر تکامل برند آرمانی و تاثیر آن بر آینده صنعت مد!

برند آرمانی چگونه تاسیس شده است و چه محصولاتی دارد؟

یکی از برند های معروف و شناخته شده در جهان برند آرمانی است که مالک و بنیانگذار این برند شخصی به نام جورجیو آرمانی( Giorgio Armani ) است که آن را در سال 1975 تاسیس کرد.

آرمانی در تولید پوشاک با کیفیت و سطح بالا و سایر محصولات و اکسسوری مد مانند عطر، لوازم آرایشی عینک و کیف های چرمی فعالیت می کند و فروش خوبی دارد. این برند به دلیل طراحی های منحصر به فرد و کیفیت بالای محصولاتش مشهور است.

 

تاریخچه آرمانی

جورجیو آرمانی موسس برند آرمانی

جورجیو آرمانی بنیانگذار این برند است و یکی از ماهرترین و تاثیر گذارترین طراح مد در جهان است که به موفقیت های زیادی رسید. او در 11 ژوئیه 1934 در پیاچنزا ایتالیا به دنیا آمد. او بعدا به پایتخت میلان نقل مکان کردند.

 

جایی که آرمانی به مدت سه سال در دانشکده پزشکی دانشکده میلان تحصیل کرد. ولی شرایط تغییر کرد و تحصیل را رها کرد و برای خدمت اجباری به ارتش پیوست. در طول مدتی که در ارتش بود متوجه اشتیاق خود نسبت به مد شد و تصمیم گرفت آن را بصورت یک حرفه دنبال کند.

 

اولین شغل او در زمینه مد فروشندگی در یک قروشگاه بزرگ لباس بود و آرمانی مسئول بخش پوشاک مردانه بود او در حین کار تجربه و نکات زیادی را بدست آورد و این تجربیات برای زمانی که شرکت مد خود را راه اندازی کرد مفید بود.

 

شروع به کار برند آرمانی به همراه شرکا

او به مدت 7 سال در فروشگاه La Rinascente کار کرد و سپس آن جا را تر کرد و به عنوان طراح لباس مردانه در شرکتNino Cerruti در میلان شروع به کار کرد. در آن شرکت آرمانی ثابت کرد که درک کاملی از از پارچه و طراحی آن دارد و نینو سروتی مسعولیت تغیر پارچه هارا به عهده او گذاشت او 6 سال با هیتمن کار کرد و با تجربیاتی که بدست آورد در سال 1973 یکی از دوستان او به نام سرجیو گالئوتی به آرمانی پیشنهاد و توصیه کرد که دفتر طراحی خودش را ایجاد کند.

 

آرمانی به توصیه گالئوتی توجه کرد و یک دفتر طراحی در میلان افتتاح کرد. دوسال بعد او با شرکت های مد و پوشاک مختلفی همکاری کرد و به طور مستقل برای خود شروع به کار کرد. طراحی های آرمانی محصر به فرد بودند و همین باعث شد مطبوعات بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد و شرکت و نمایشگاه های مد را به خود جذب کند.

برند آرمانی چه محصولاتی دارد؟

آرمانی در طول این مدت تجربیات زیادی را بدست آورد و تصمیم گرفت شرکت مد با برند آرمانی خود را راه اندازی کند به همین دلیل در سال 1957 با دوست خود سرجیو گالئوتی شریک شد تا این ایده را عملی کند. در همان سال ها او اولین مجموعه لباس های خود را برای مردان تولید کرد و در سال بعد خط تولید پوشاک زنان را راه اندازی کرد. مجموعه های او با استقبال زیادی روبرو شد و علاقه مندان زیادی به او جذب شدند و این شرکت در سال اول فقط یک میلیون دلار گردش مالی داشت که این شروع آرمانی بود.

سال های اولیه برند آرمانی

اولین سال های تاسیس برند آرمانی به دست جورجیو آرمانی

پس از اینکه آرمانی به یک طراح مستقل و آزاد تبدیل شد با جسارت زیاد شروع به طراحی لباس ها کرد و به طرز قابل توجهی با طرح های قدیمی و سنتی متفاوت بود. از نظر او طرح های قدیمی دیگر مناسب و جالب نبودند و طرح های جدیدی را معرفی کرد. و این کار او باعث شد از طرف مطبوعات ایتالیایی او به عنوان طراح مدرن توصیف شود. او ظاهر جدیدی ابداع کرد که به مردان و زنان هویت جدیدی داد و بعدا با برند آرمانی پیوند خورد .

 

یکی از برجسته ترین ایده و نوآوری های او کت و شلوارهای متفاوت با آن زمان بود. او کت‌های سخت و سنتی که دارای ابر و بالشتک بود را کنار گذاشت و شروع به طراحی کت و شلوار های مردانه راحت و آزاد کرد که زیبایی خاص خود را داشت. در آن زمان این ایده نو و جالبی بود و برای او و شرکت مد، نتیجه مثبتی داشت. طراحان دیگر از این ایده کپی کردند. 

همچنین برند آرمانی با طراحی کت و شلوار های ظریف زنانه که ساده و متفاوت بودند و با لباس های گدار آنها، در دهه 1960 و1970  متفاوت بود. این طرح مجموعه لباس های زنانه را متحول کرد. لباس های مردان و زنانی که تولید شد آینده مد ایتالیا را تغییر داد.

 

محبوب ترین قطعه در دوران ابتدایی کار او کت آرمانی است که همچنان پر طرفدار است و این خلاقیت او باعث شد افراد زیاد و معروفی از جمله  دایان کیتون که آن را در اسکار سال 1978 پوشید معروف و محبوب شود و این کت همچنان محبوب است.

معرفی و بررسی انواع کیف زنانه جذاب و کاربردی

مطالعه بررسی و معرفی انواع کیف 

لباس های جذاب برند آرمانی

دلیل دیگری که باعث توسعه زیاد برند آرمانی شد همکاری با شرکت Gruppo Finanziario در سال 1978 بود که بزرگ ترین تولید کننده پوشاک در ایتالیا بود. این مشارکت به آرمانی اجازه داد تا محصولات و طرح های خودش را افزایش دهد. و از اروپا و سایر بازار های بین المللی تقضای زیادی داشته باشند.

 

در سال 1979 کم کم این شرکت مد، درحال تبدیل شدن به برند بود و برای اکثر افراد اروپا نام آشنا بود. و گاهی محصولات او در بازارهای ایالات متحده قابل مشاهده بود و در نهایت با تلاش های جرجینو آرمانی برند آرمانی را به یک برند بین المللی تبدیل کرد.

 

برای آگاهی مردم آمریکا از این برند چندین کمپین تبلیغاتی ایجاد کرد و برای دیده شدن برای بازیگران هالیوود لباس طراحی می کرد. اولین آمریکایی که لباس آرمانی پوشید، ریچارد گیر در فیلم آمریکایی ژیگولو در سال 1980 بود.

دوختن لباس ها و پوشاک برند آرمانی در زمان گذشته

سیر تکامل برند آرمانی

 

در سال 1980 آرمانی خطوط جدی را به تولیدات خود اضافه کرد و تلاش می کرد مطابق با نیاز های بازار بخش های مختلفی را به برند خود اضافه کند. این خط تولید شامل شلوار جین، لباس زیر و لباس شنا بود.

 

در سال 1988 برند آرمانی با یک شرکت فرانسوی برای تولید عطر قرار داد بست و سپس دوباره تا پایان 2050 این قرار داد، تمدید شد. خط تولید این برند گسترده شد و به تولیدات کالاهای خانگی قطعات تزئینی، لوازم آرایشی مانند لوازم مراقبت از پوست، همچنین مجموعه هایی از هدایا مانند شکلات مارک، عسل و بسکوییت ایجاد شد. این اقلام دارای کیفیت زیادی است که دارای بته بندی منحصر به فردی است.

محصولات آرایشی برند آرمانی
محصولات و بسته بندی های فوق العاده برند آرمانی

برند آرمانی همچنین دارای یک رستوران زنجیره ای است تا مشتریان بیشتری را به خود جذب کند و برند سازی آن کامل انجام شود. اولین رستوران آرمانی در لندن افتتاح شد و پس از آن یک رستوران آرمانی در فلورانس ایتالیا در سال 1989 افتتاح شد. این سرمایه گذاری موفقیت بزرگی بود و بیش از 20 رستوران در سراسر اروپا، آمریکا و آسیا دارد.

 

علاوه بر این، از سال 2005، آرمانی با همکاری یک شرکت مدیریت املاک دبی برای ایجاد و راه اندازی هتل ها و استراحتگاه هایی با برند آرمانی در چندین شهر بزرگ در سراسر جهان مانند دبی، میلان، نیویورک، ژاپن و هنگ کنگ کار کرده است.

 

تمام اینها به موفقیت و برند آرمانی کمک کرده است و در بخش های مختلف و دسته های مختلف حضور داشته است.

مالک و موسس برند آرمانی و صاحب چندین فروشگاه در زمینه های مختلف

پس از مرگ شریک آرمانی

 

سرجیو گالئوتی که شریک آرمانی بود در سال 1985 از دنیا رفت و این ضربه بزرگی به شرکت وارد شد. گالئوتی مسئولیت مدیریت روزانه امور برند را بر عهده داشت که این امر باعث شده بود به آرمانی اجازه دهد بیشتر بر طراحی و محصولات تمرکز داشته باشد. گالئوتی 50 درصد از سهام خود را به آرمانی واگذار کرد و آرمانی را تنها مالک خانه مد کرد در نتجیه آرمانی مجبور شد در نقش دو نفر کار کند.

 

در سال 1991 برند آرمانی به سرعت بازارهای ایلات متحده را در دست گرفت. همچنین در سال 1998 وارد چین شد . این کار بزرگی در شناسی و برند آرمانی بود. اولین فروشگاه چین در پکن بنا شد که فضای کوچکی داشت ولی با گذشت زمان و تقاضای بیشتر این فروشگاه را گسترش دادنند و یک فروشگاه بزرگ تری در شانگهای افتتاح کرد و تصمیم داشت فروشگاه های خود را در آسیا افزایش دهد.

 

امروزه جورجیو آرمانی یکی از قوی ترین و معتبرترین برندهای مد در جهان است.

 

طرح هایی برای آینده

 

رشد و پیشرفت برند آرمانی اهرم قدرتش را بیشتر کرد و به او اجازه داد نه تنها بر صنعت مد تسلط داشته باشد بلکه با سرمایه گذاری در رستوران ها و املاک و کالاهای خانگی پا را فرا تر گذاشته. البته تمام این کار ها دارای ریسک بزرگی بود چون با کوچک ترین خطا ممکن بود این برند در دنیای مد کمرنگ شود

محصولات فوق العاده و منحصر به فرد برند آرمانی

جورجیو آرمانی در سال 2017 اعلام کرد بنیادی را راه اندازی کرده که مسئولیت شرکت را به عهده داشته با شد و این بنیاد متشکل شده از برخی وارثان که در شرکت کار می‌کردند و همچنین او تاکید داشت که این شرکت و برند توسط شرکت های بزرگ تر فروخته نخواهد شد.

 

در مجموع برند آرمانی امتحان خود را پس داده و ثابت شده است و پتانسیل رشد زیادی دارد و به دلیل تمرکز و کیفیتی که دارد نیز در بین جوانان محبوب است اکنون این برند سرشناس با قدرت و تلاش زیاد ادامه خواهد داد.

 

 

منبع

 

 

ارسال دیدگاه