6نکته جالب درباره تاریخچه برند بالنسیاگا

تاریخچه برند بالنسیاگا

نکات مهمی درمورد برندهای مختلف مد و پوشاک از جمله برند بالنسیاگا وجود دارد. در این مقاله از سری مقالات مد و برند ژینوبلاگ قصد داریم درمورد این برند بیشتر به گفتگو بپردازیم. به همین دلیل توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات جذاب و جالب این برند بیشتر آشنا شوید.

«شیک پوش واقعی»، «مجسمه‌ ساز-خیاط»، «معلم ما»، «معمار مد لباس بالا»، اینها تنها برخی از نام‌هایی هستند که بسیاری از چهره‌های مهم دنیای مد مانند کوکو شانل، کریستین دیور، هوبرت دو ژیوانشی، اسکار د لا رنتا، آندره کورژ، امانوئل اونگارو و غیره را نشان می دهد و یکی از بزرگترین استعداد های مد لباس را تعریف میکند.

کریستوبال بالنسیاگا کاری کرد که مفهوم زنانگی و زنانه زیستن تغیر کند و تاریخ مد را متحول کرد. حتی باعث شد مد را فرا تر از حد سوق داد و آثار هنری زیبایی خلق کرد. ما در 6 نکته داستان و تاریخچه این مرد را به طور خلاصه ولی مفید و کامل توضیح می دهیم .

تاریخچه بالنسیاگا

 1-آغاز

برند بالنسیاگا و موسس آن

در شروع تاریخچه برند بالنسیاگا باید بگوییم که، کریستوبال بالنسیاگا در سال 1895 در روستای کوچکی در  گتاریا به دنیا آمد. مادرش خیاط و پدرش ماهیگیر بود. او شوق به پارچه و خیاطی را از مادرش گرفت ورویای زیادی در سر داشت. در سن 11 سالگی دریک خیاطی شهر خودش شروع به شاگردی کرد و هرسال مهارت بیشتری را کسب میکرد. در سن 13 سالگی اولین مغازه خود را در شهر سباستین افتتاح کرد. سپس در شهر مادرید و بارسلونا اقدام کرد که بعد به دلیل جنگ داخلی به پاریس نقل مکان کرد.

2- دهه 1940: پاریس و مد لباس بالا

برند بالنسیاگا و بالا رفتن مد لباس

بالنسیاگا در پاریس از تمام استعداد و نبوغش استفاده کرد. حتی میتوان او را به اسم یک آوانگارد بینا وهوشمند نام برد که هیچگاه اهداف خودش را از یاد نبرد. عناصر مشخصه لباس های کشورش این بود که در لباس ها از رنک های تضاد و رنگ مشکی و سفید و از تور استفاده کنند.

خط اول او از رنسانس اسپانیا الهام گرفته شده است ، در حالی که خط بعدی از لباس های شاهزاده خانم اسپانیا که توسط هنرمند دیگو ولاسکوئز به تصویر کشیده شده و از بولروهای گاوبازان اسپانیایی الهام گرفته شده است. او توجه زیادی به جزئیات و ظرافت داشت از همین رو توانست مد اروپارا تسخیر کند . با استفاده از زنان زیبا برای مدل بسیار در جذب افراد اثر داشت.

3- دهه 50-60: عصر طلایی و درگیری با کریستین دیور

عصر طلایی و درگیری با کریستین دیور

در این دو دهه، کریستوبال مدام در حال کشف و نو آوردی بود او توانایی خود را به عنوان یکی از برجسته‌ ترین استادان لباس‌های هنری ارتقا داد. در آن زمان که لباس ها بسیار تنگ با دامن های بلند و پف دار و چرخ دار بودند بالنسیاگا برای ارتقا و پیشرفت برند بالنسیاگا تصمیم گرفت نبوغ خود را در طراحی لباس به گونه ای دیگر خرج کند و تصمیم گرفت لباس هایی را ایجاد کند که تن زنان را از این سختی و مکافات های پوشش سنگین نجات دهد.

او بدون در نظر گرفتن فرم و شکل بدن خانم ها لباس هایی مانند، لباس گونی، کت پیله ای، عروسک بچه چین دار، مینی لباس بادکنکی، بلوز بدون یقه، لباس های تونیک امکان پذیر شود. لباس های تخم مرغی و یقه های صاف که زیبایی منحصر به فردی ایجاد کرده. با در نظر گرفتن این فلسفه، او دو پارچه را نیز اختراع کرد: گازار، رافیای ابریشمی بسیار چکش خوار، مناسب برای ایجاد حجم و کراکنیل ، پارچه ای پلاستیکی روکش شده، درخشان و ضد آب.

رد لباس های آماده

4- رد لباس های آماده

تغییرات انقلابی عمیق در زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به ارمغان آورد. جنبش هیپی، راک اند رول، اولین صداهای موسیقی پاپ، قیام های اجتماعی متعدد، افزایش زنان شاغل، عادات و آداب و رسوم جامعه را تغییر داد. در نتیجه، در آن سال‌ها شاخه جدیدی در طراحی مد متولد شد، پرت-آ-پورتر : مفهومی در تقابل با مد لباس که نیازها و ریتم‌های دنیای جدید را دنبال می‌کند. لباس هایی متعارف و متناسب در فروشگاه ها قرار گرفتند و فروخته می شدند.

5- کریستوبال بالنسیاگا و دمنا گواسالیا: دو نسل با هم مقایسه شدن

کریستوبال بالنسیاگا و دمنا گواسالیا

اولی یکی از پیشگامان مد لباس بود، دومی عاشق سبک خیابانی بود. این دو نابغه طراحی مد نمی توانند بیشتر از یکدیگر جدا باشند، ولی دارای یک وجه مشترک بودند. معتقدم که آنها با نگرش مشابهی نسبت به سیستم مد و مطبوعات متحد شده اند و از به چالش کشیدن قوانین هراسی ندارند. آنها همچنین رویکرد مشابهی به بدن دارند . دمنا گواسالیا متصدی بخش (مدیر خلاق برند بالنسیاگا از سال 2015) به گونه‌ای با آن برخورد می‌کند، با چنان اعتماد به نفسی در برش و خلق کردن که می‌توان آن را در آثار برند بالنسیاگا نیز یافت. و نساجی موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن ایجاد کرد.

6- برند بالنسیاگا: “شکل دادن به مد”

شکل دادن به مد

پس از مرگ بالنسیاگا، موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن نمایشگاهی را برای قدردانی از معتبرترین «مجسمه‌ساز» قرن بیستم افتتاح کرد. لباسی با شنل گازار به رنگ چارتروز (سبز) که قدمت آن به سال 1961 بازمی‌گردد باعث ایجاد این نمایشگاه شد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. همانطور که گفتیم  نکته جذاب درمورد برند بانسیاگا را مورد بررسی قرار دادیم. از زمان تاسیس تا شکل دادن به مد توسط موسس و صاحب این برند. همچنین لازم به ذکر است شما کاربران عزیز درمورد تمایل می توانید از فروشگاه ژینو دیدن کنید. در این فروشگاه اینترنتی محصولات متنوع در طرح ها و رنگ های مختلف و به روز را می توانید بیابید. در صورت تمایل نیز می توانید دیدگاه خود را در انتهای همین صفحه برای ما به اشتراک بگذارید.

 

ارسال دیدگاه